Když se zaregistrujete a následně přihlásíte, získáte možnost publikovat komentáře, vkládat a komentovat fotografie, a mnoho dalších výhod. Využijte toho, je to zdarma.
Poslední fotografie
Tady se registrovaným a přihlášeným zobrazuje fotobazar
Na tomto místě vidí registrovaní a přihlášení fotografové bazar - registrujte se u nás také Registrace zdarma.
- strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
- strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
- strict warning: Declaration of views_handler_field_comment::init() should be compatible with views_handler_field::init(&$view, $options) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/modules/comment/views_handler_field_comment.inc on line 0.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter_node_status::operator_form() should be compatible with views_handler_filter::operator_form(&$form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/modules/node/views_handler_filter_node_status.inc on line 0.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Only variables should be passed by reference in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/photos/photos.module on line 924.
- strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/views.module on line 906.
- strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /var/www/clients/client1/web23/web/sites/all/modules/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 0.
Servis
Vážení přátelé značky Nikon, nebylo by již na čase začít něco dělat s takzvaným "autorizovaným" servisem NIKON!!!
Moje poslední zkušenost je více než děsivá. Před měsícem a půl teda od 16.října mám můj NIKON D2Hs v "autorizované úložně" NIKON porouchaný přístroj a za výše uvedenou dobu světe div se nejsou mě schopni říci přitom ne zadarmo cenový rozpis za opravu. A to ještě nemluvím o opravě samotné. Přátelé věřte mi, že kdybych neměl doma výbavu od této značky za bratru 300 000 tisíc tak bych ihned přešel k jiné značce. Totiž přístup v tomto servisu k amatérům je více než prachmizerný. Proto apeluji na všechny, kteří si chtějí pořídit přístroj této značky velice dobře si to zvažte. Jelikož v reklamě všechny masírují jak jim na zákaznících záleží, ale běda když je budete potřebovat. To mají tolik výmluv. Že nejsme VIP a tak dále. Oni totiž světe div se jsou v České republice jediní a proto se tak i chovají....
Fopa
- Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.
SERVIS
Zdravím všechny příznivce. Něco k servisu. Potřebovala sem poopravit software u mé D70 aby komunikoval s bleskem Metz, nějak se jim to nedařilo. Zavolala jsem tudíž do Prahy a po,jak zde již zmíněných informacích,jsem usoudila že toto nebude to pravé. Nejen že chtěli 30 dní na pouhou prohlídku a zaslaní info co s tím, tak za to rovnou chtěli zaplatit, což je nepřijatelné. Jelikož bydlím v pohraničí a s Němcema mám dobré zkušenosti jak cenové tak i porada byla dobrá,tak jsem se poohlídla a ejhle, v Drážďanech je taktéž obchod i se servisem. Až na lámanou němčinu byla komunikace dobrá, do 3 dnů jsem měla na e-mailu cenový rozvrh opravy a datum do kdy bude oprava hotova, pokud s tím budu souhlasit. Samozřejmě má to háček, musí se tam osobně, dovoz do Drážďan a vyzvednutí a samosebou platba v eurech,jinak vše pomocí e-mailu. Za 20 dní jsem měla Nikona doma bez sebemenších potíží. Takže doporučuji poohlédnout se u sousedů. Lompi
ked to tu tak citam, pomaly
ked to tu tak citam, pomaly lutujem, ze som si tu D300s objednal :-(
Tak uz som asi dva dni hrdym
Tak uz som asi dva dni hrdym majitelom novej D300s. Bohuzial kvoli skuskam v skole a praci som sa s nou nemohol zoznamit dostatocne doverne:)
nenechaj sa odradit
wladius nenechaj sa odradit od kupy tak skvelej techniky, keby si servis snad raz skutocne potreboval riesenie sa vzdy najde
Nelituj
To nedělej a těš se na svou D300s, věřím, že je minimálně tak skvělá jako D300. Třeba budeš mít úplně jiné zkušenosti a nebo v lepším případě se servisem ani nepotkáš.
vynikajici clanek
Prevzato z :http://www.bythom.com/
Ceska Verze: http://translate.google.com/translate?hl=en&ie=UTF-8&sl=en&tl=cs&u=http:...
When Does Panic Set In?
Dec 29 (commentary)--The Japanese camera makers see their own camera market (i.e. sales in Japan) very well. Too well. They often over-rely on it to gauge what they should be doing next.
Well, if that's the case, there must be some panic afoot in Japan. Consider the top 20 selling interchangeable lens cameras in Japan from Jan 1 through Dec 23 (camera models ordered from best selling to worst within brand):
Canon 37.9% (Kiss2, Kiss3, 50D, 5DII, 7D, 1000D)
Nikon 28% (D90, D5000, D60, D40, D3000)
Panasonic 8.5% (G1, GF1, GH1)
Olympus 4.3% (E-P1, E-520)
Pentax 4.3% (K-m, K-x)
Sony 4% (A300, A350)
Those 20 cameras account for 87% of the DSLR sales in Japan. Nikon and Canon do pretty well in the 13% of cameras I haven't identified so far--add those in and Canon tops 40% and Nikon nears 35%.
Still, we've got four m4/3 cameras grabbing 11.5% of the home market. Think that got anyone's attention? And Pentax's two low-end models outselling Sony's. Think that got Sony's attention? That 5DII being the lone FX body to break the top 20 (at #13 and 2.1%), think that got Nikon's attention? Or how about the D3000 not living up to its potential (14th and 1.8% for a half year of sales isn't matching what either the D40 or D60 did)?
Oh, and does video sell DSLRs? #13, #17, and #19 are highly competent HD video cameras (1080i, variable frame rate, etc.). Hard to say, but it doesn't really look like high end video is truly selling DSLRs en masse yet.
No, the camera companies are atwitter with nervousness. Which is why they should read the following article.
The Inverted Razor Blade
Dec 24 (commentary)--Okay Nikon executives, can I get you out of your box for a moment? Come on out, don't be afraid. It's the holiday season and no one's going to hurt you. There you go. Feeling a little less constrained? Now, just read along with me...
Most business people are aware of the old Razor Blade idea: giving away the Razors and selling the Blades is a time tested method of building a business. The more Razors you give away, the more customers you have for Razor Blades. The basic premise has worked in quite a few markets. Heck, you could even say that Google's business model is a twist on the old Razor Blade idea: give away the searches and sell the results. The more searches that you give away, the more eyeballs you have to sell to those advertisers.
It's bad enough that the Japanese companies don't fully understand how to profit from the Razor Blade tactic. Sony has used it with the Playstation, essentially taking a loss on every game console in order to sell software. But showing that they don't fully understand the underlying idea, they kept making decisions that restrain the Razor Blade market, and they keep making the hardware more complex to create Blades for and adding things to the hardware that they weren't ready to provide Razor Blades for (that BluRay drive has been begging for ubiquitous media, but Sony's movie division wasn't ready to cut prices to exploit it, let alone figure out how to piggyback on the hardware sale).
But the Japanese really don't understand the Inverted Razor Blade. The biggest Inverted Razor Blade company? Apple. Yes, that Apple. Indeed, much of their recent success is so dependent upon the Inverted Razor Blade that they've even post-applied it to the Mac ("we have a store for that").
So what's an Inverted Razor Blade? Drive software that's free and ubiquitous, which sells hardware. Lots of hardware. The first taste of this we got from Apple was the iPod, where the "free" was all those MP3's we ripped or were floating around the Internet. Even buying a song on iTunes is essentially a "free" pass along by Apple: they're not making money on the sale of a song to you, they're just passing along the bare bone costs that media creators impose. This worked well enough that if you go to the Apple Web site, you'll find a Downloads tab, which is essentially a place to find free and ubiquitous software for your Mac (plus for sale software, too, though I don't understand why they haven't pushed that to include an iTunes-like store for the for-sale applications).
The iPhone is another Inverted Razor Blade, and one more relevant to cameras (you're still reading, aren't you, Nikon executives?). Two billion application downloads, a heavy dose of them free, and the rest often trivially priced (I can't count the number of 99 cent apps I've bought...hmm, maybe I should...looks like a bit over 50 low cost apps in my repository).
For months after getting my initial iPhone (I was one of the first day purchasers, though not intentionally, but that's another story), I would show others something I was doing with it and someone else would immediately be hooked. (Apple, if you're reading this, you can send my commission now.) Indeed, Apple now has a slogan for the effect: "There's an app for that." There is. Literally. And it's driving iPhone sales so dramatically that every cell phone maker and carrier has taken notice. The world will be filled with Inverted Razor Blades in the cell phone marketplace soon (iPhone, Pre, Droid, Android, etc.). Heck, even the "hey, we should copy that" folk at Microsoft have taken notice and are trying to figure out how to follow along.
So what's this have to do with cameras? Well, consider this quote from the Financial Times: "History had shown that this kind of freedom was what drove the more profitable 'ecosystems' of computers--where sales of hardware were dependent on a wide variety of useable software." Yep. Been there, did that. (Indeed, remember the Osborne Computer? Remember what I did there? That's right, I made sure a huge range of modest cost software was available for it (plus we gave away a few Blades, too). That low-cost software business grew from nothing to US$9 million in sales in nine months, and that was back in 1981. And it drove Osborne computer sales, which grew from zero to US$73 million in twelve months. At the time Osborne was the fastest growing manufacturer of consumer items ever (now surpassed several times by...you guessed it...other Inverted Razor Blades).)
Okay, so here's the thing: I now have the ability to do Photoshop, pano stitching, HDR, and a host of other things on the pictures taken by my iPhone, many of these in real time. Say what? I can do things in-camera with my iPhone that I can't do with my professional Nikon DSLRs. See anything wrong with that statement?
Oh, Nikon, you try so hard, but you will fail if you keep pounding on the same wall. Yes, you've added things like being able to do a raw conversion in camera, and video editing, but let's face it, you're not a software developer, Nikon. Not even close. You can't even keep your regular software updated for operating system refreshes that are telegraphed more than a year in advance. Meanwhile, Apple has proven that there are tens of thousands of capable programmers out there ready to work 24/7 to cause a piece of hardware to fart (and much more that's actually useful). You see, the answer is not to try to do it yourself. Invert the Razor Blade, Nikon, invert the Razor Blade.
Open the inside of your cameras to the world. Open firmware. Extensible firmware. Customizable firmware. Documented EXPEED. Documented Bayer filtration. Can you imagine how many pieces of software would be available to the world in a matter of weeks? Don't panic, you can still force a base set to remain untouched, much like the iPhone has its protected framework. But by documenting everything and providing the framework to tack on, your cameras would become the "must have" cameras. Done right, and with surprise, you'd own the serious camera market in a matter of months. Seriously.
Yes, I know you just started a subsidiary to write proprietary firmware. But that keeps you just like every other camera company: locked into your own solution.
Yes, I know it's scary to contemplate. It's a different world I'm pushing you towards. But it's a better world. One in which you'll profit handsomely. And you won't have to keep flogging your programmers.
So, as you sit back and enjoy the holidays, think about the future a bit. Think about a different future. A future that'll send your stock skyrocketing and lock up Nikon as the visionary, technology solution to serious imaging.
p.s. You'd still be designing cameras. Great cameras. Great cameras that'll be made even better by the best programmers in the world.
p.p.s. You can go back to your box now. But consider going somewhere else instead.
p.p.p.s. And to all, a good night...
Ano, jedna z možných strategií
Jasně, v případě Apple to funguje, funguje to i v jiných případech. Těch možností strategií je ale daleko víc, a nebyl bych si úplně jist, zda to může/bude fungovat i v případě fotoaparátů, Nikonu... Je to principiálně jiný produkt pro jinak definovanou skupinu zákazníků. Ale to je na jinou disputaci a chtělo by to i relevantní podklady. Tím nechci říct, že by to nešlo jinak, ale vše má své pro i proti - i strategie Apple.
Co je ale fakt, že Japonci ten marketing proti Amíkům moc neumí. A Nikon ČR je vůbec školní ukázka neschopnosti a mediální nemohoucnosti. Škoda mluvit.... :-((
nikon marketing
at jsou jak chcou neschopni tak i unas uz je to ted tak, ze kazda druha zrcadlovka kterou ma kdo na krku je nikon... uznavem, ze treba v kambodzi u turistu to bylo tak 5:1 ve prospech nikonu, ale i tak se u nas prodavy velmi dobre... takze na miste je otazka, prinese vice nakladu a lepsi marketing odpovidajici vysledky ?
Pane kolego,
Kdybyste si přečetl pořádně můj příspěvek a zamyslel se nad ním hlavou a nikoli kolenem, tak byste nepsal takové koniny. Chápu Vaši Nikonofilii, nicméně v tomto kontextu působí poněkud směšně. Ideálně nepište o věcech, kterým ani zbla nerozumíte.
re Pane kolego,
pokorne se omlouvam nicmene uvahy o kolenech a o tom kdo cemu rozumi si nechte pro okruh svych blizkych... pokud mate problem s tim ze nekdo vyjadri svuj nazor je mi vas uprimne lito...
Názor
má každý, kdož má do pozadí díru. Neznamená to však, že jest nutně názorem kvalifikovaným a snese ventilaci na veřejnosti. Toť vše.
Odpovědět
v tom pripade nechapu co delas na internetovem foru...
Nejen V CR servis je spatny
Ja ziju v Lucembursku mel sem podobny problem s 10.5 fisheye. Zaslal sem objektiv do Belgie primo do technickeho centra. 2 mesice sem cekal na opravu. Nikon je nekompetentni a jejich servis dost spatny to nyni vsichni vime.
Nejen ze neeviduji seriova cisla, clovek neni schopen ziskat jmena a kontakt na osoby ktere jsou zoodpovedne za provoz, technickeho centra. Nikon provozuje take sedy obchod s foto technikou a pak si lidi museji dohledavat jak to doopravdy je se zarukou, servisem apod.
Po 2 mesicich cekani se na me se snazily vytvorit natlak, Musel sem dodat spoustu dokumentu, ze jsem opravdu vlastnik a zacali na me se zarukou apod. Nakonec chteli po me zaplatit poplatek 50 euro za opravu.
No tak sem se jim vysmal a drze zaslal fakturu na 300 euro,- s moji verzi cele udalosti. No a svete div se, objektiv poslali zpet a nemusel sem platit nic a 300 mi taky nezaslali. Jak k tomu potom prijde starej dedecek a nebo clovek kterej jim normalne zaplati?
Dostal sem zpet opraveny objektiv. Prislo to v poloroztrhane krabici, smrdici kourem od cigaret.
Na stedry den mi odesla stara D70, a to do opravy ani davat nebudu na to nemam nervy ;)
Me zajima zda se dame dohromady a napiseme hromadnou stiznost.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
servis objektivu
Ahoj, servis Luxemburg, taktiez servis CR si autorizovane zastupenia, nie Nikon samotny. V CR je to len klasicka s.r.o. Samozrejme, ze by sa mali starat lepsie, mna stve, ze napriklad neberu telefony tie tri slecny, co tam su.. V podstate je jednoduche dovolat a pisat sa na europsku technicku podporu, ta vsak patri pod normalny Nikon, nie lokalne s.r.o-cky. Pises o objektive, mierne komplikovanejsie sa zvyknu posielat z Ciech napriklad do Nemecka, tam je cely servis na super urovni. Mimochodom, plnohodnotny Nikon je len v UK a NL. Predpokladal by som, ze tvoj tiez cestoval. Taktiez niektore kompakty neopravuju oni, ale zmluvni partneri. Co sa tyka NPS, tam je samozrejme uroven niekde inde, vyzaduje samozrejme ale nejake podmienky na jej udelenie, co bezny clovek (amater) nesplni samozrejme..
Problem je v Nas
jak je videt z komentaru ohledne servisu, sme vsichni za jedno. Stoji to za prd.
Ale nekompetentnost je v nas samotnych. Lidi se tu hadaj o to:
- Zda mit Cestinu v D3000, nebo odepisovani investice, Lidi to je uplne jedno!!!!!!!!!!!
Tady se jedna o jednu zakladni vec.
Kupujeme drahe zbozi a jsme zakazniky!!!!!!!!!!!!!!!!!!! At uz vlastnis D40 nebo D3x si stejne mame minimalne 2 roky zaruku a proste ten servis by mel fungovat, ale bohuzel nefunguje.
A co s tim? kam se obratit? Ochrana zakazniku ci odbory?
Nebojte se znacky Nikon, je to o tom, ze v servisu nebo u telefonu, sedi znudeny clovek, kterej se hrabe v prde%^ a ma hov^o co na praci. Ja co by zakaznik s tim mam dost velky problem, jelikoz me to vsechno stoji cas a penize.
kdyz uz sme Nikonclub tak by to mohl osefovat nekdo z vedeni??????????
EU Tech podpora vs. Nikon sro CZ
Trochu si ma rozosmial.. Netusim, co robia na servise a recepcii pri telefone, ubezpecujem ta ale, ze kolegov na europskej technickej podpore pre CR, ci telefonickej alebo emailovej, som este nevidel hrabat sa v zadku a nemat nic na praci. Hlavne, ked nam volaju tudia cokolvek koli servisu, stavu opravy a hlavne len koli tomu, ze sa priamo na servis nemozu dovolat, s ktorym my nemame ale vobec nic spolocne, dokonca ani kontinent. Servis ma cislo 230230100, klapka 1 nasledne 4 a vsetko ostatne prehodi cloveka nam, 2000 km inde. Skuste teda rozlisovat, ohladom coho sa kam stazujete ;)
re Problem je v Nas
pozor michaji se zde dve veci, a to je servis a zarucni servis.
1 -Po dobu zarucni doby na zbozi zakoupene v cr (tedy po dobu 2) je reklamaci povinnen vyridit prodejce a to do 30 dnu. Pres to nejede vlak a je zcela veci prodejce jak si to zaridi. Pokdu to do 30 dnu nestihne ma kupujici pravo na odstoupeni od smlouvy a vraceni penez dle platnych zakonu. Reklamovat neco v zarucni dobe primo u nikonu je nesmysl, protoze nikon neni prodejce a tudiz se na nej 30 deni doba na vyrizeni zaruky nevztahuje.
2 - nikon uznava rocni mezinarodni zaruku pokud je k technice dolozen vyplneny mezinarodni zarucak. Tuto zaruku garantuje "dobrovolne" neb ceska legislativa mu nic takoveho nenarizuje, evropska snad i ano, ale na zbozi zakoupene v EU. Nikon garantuje celosvetovou zaruku.
3 - pozarucni servis, ten je zcela dobrovolny a dodaci lhuty si nikon muze stanovit jake chce. Vazan je pouze tim, ze kdyz oznami cenu opravy tak ji smi navysit o 10% bez souhlasu zakaznika a dale tim, ze je na opravy povinen poskytnout polrocni zaruku na praci a 2 letou na nektere soucastky.
Ja byl osobne v nikon servisu jednou, zakazniku rada, obsluha slusna a snazila se...
a sme u toho
je takovyto pristup k zakaznikovi normalni?? Me se zda ze ne.
Protoze kdyby dodrzovali zakony tak bych 50 euro musel zaplatit at delam co delam.
Stejne je vse v lidech, kteri sedi za pracovnimi pulty a o jejich pristupu.
Ja sem zakaznikem APPLE tak moc dobre vim, jak by takovy "BEZSTAROSTNY " servis mel vypadat.
Pis o zakonech a sam moc dobre vis jak to hlavne u nas funguje ;)
svatá pravda,
je to v lidech. Jak se říká, ryba smrdí od hlavy. Jestliže "vedení" Nikonu v ČR je jedno, jak funguje servis, tak se s tím nedá dělat nic. Japončíci třeba ani nevědí, že a kde nějaká ČR existuje. Mám rád Nikon jako foťák, ale že bych miloval vedení, to se říct nedá. Byl bych rád, kdybych je nikdy nepotřeboval.
Jo ale komu to poslat,těm
Jo ale komu to poslat,těm nahoře kteří jsou za to odpovědní je to stejně jedno a kašlou na nás z vysoka,tady by pomohla už jenom ne hromadná stížnost ale hromadná změna značky,ale toho se soudruzi nahoře taky očividně nebojí takže změna prostě nenastane nikdy,je to tak že Nikon a jeho servis své (české amatérské) zákazníky absolutně ignoruje ve všech ohledech,s tím už se prostě musíme smířit.
Stačí se třeba podívat na roky pořád dokola omílanou češtinu v DSLR,to nemá absolutně konce a je to vrchol ignorace a opovržení svými zákazníky.Jo,bla bla bla,je mi jasné že pro drtivou většinu lidí kteří mají nějakou praxi je třeba čeština k ničemu,jenom nechápu to stupidní myšlení lidí co například vyrobí foťák pro začínající fotografy s minimálními nebo žádnými zkušenostmi jako třeba D3000 do kterého dají nějakého průvodce pro začínající a nevím co ještě a neobtěžují se to lokalizovat do jazyku pro konkrétní trh takže je ta funkce 70%lidem k ničemu.Taky spousta těhle lidí šáhne po konkurenci právě kvůli té češtině i kdyby by byl ten Nikon sebelepší.Kecy typu že se jich prodá málo a podobně neberu,Sony a spol prodá u nás zrcadlovek nesrovnatelně méně jak Nikon a jim se to dát do češtiny vyplatí?
stiznost
co se tyce stiznosti, tak o tom sekeca na forech pravidelne nekolik let, ale videl jsem snad jednou jedinkrat kopii dopisu zaslaneho nekam za nase hranice... vetsina lidi zustane u netovaho nadavani... Takze pokud stezovat, tak to chce napsat dopis na evropskou centralu nikonu (tusim v hplandsku) a v kopii to posilat do japonska... ne ze by to asi jen tak vsechno napravilo, ale aspon clovek muze byt spokojen sam se sebou, ze jen netluce hobou na netu...
re Jo ale komu to poslat,těm
ja nechapu cloveka ktery potrebuje cestinu ve fotaku a koupi si nikon. Proc to dela? At si koupi jinou znacku. Na klavesnici u pocitace je taky napsany home a end a ne domu a nikdo z toho vedu nedela...
co se tyce servisu, tak je to smutne a cloveka to stve, ale opat plati to co v predchozim pripae. Proc si nekdo koupi nikon kdyz se obecne vi ze nikon servis stoji zaprd? Problem je v tom, ze nikon spis nestiha vyrabet nez v tom, ze by ho odliv par zakazniku kvuli servisu nebo castine nejak ohrozil... at se to libi nebo nelibi, tak dneska dela nikon nejlepsi fotaky a optiku aspon co se reportazniho foceni tyce a tak je uzivatelum pri nakupu jedno ze je cekaji pri servisovani patalie... pri nakupu to neresi.... Jinak dneska je DSLR spotrebak co se po zaruce ma hazet do kose tak proto se asi moc neopravuje... to je jako kdyz se pokazi mikrovlnak nebo topinkovac...
DSLR není spotřebák
aspoň podle našich daňových předpisů je to investice s dobou odepisování 5 let
re DSLR není spotřebák
to jako ze fotak s cenou 10 litru je investice ... tak jestli to nekdo bere takhle tak je mizernej investor zakony nezakony... ono na stangli lovecaku mam taky uvedeny ze minimalni doba trvanlivosti je 3 mesice a ja ji mam sezranou za 3 dny... vetsina DSLR dnes muze byt max tak drobny hmotny majetek
sice hračky pro začínající fotografy
jsou levné, to nejsou opravdu investice, to je cenová úroveň lepších kompaktů, ale pořádný foťák, který jsem měl na mysli, je dražší. Investice začínají od 40 tisíc, čili od D300s výš.
re sice hračky pro začínající fotografy
a muzu se zeptat o kolika podelanych D300 ci D300s jsi slysel. Jedine casteji servisovane profi vybaveni je dle toho co vim nikkor 24-70/2,8 u nehoz je problem se zoomovanim. Na servis si vetsinou stezuji majitele amaterskych fotaku a nebo 5 a vice let starych tel.... problem je ze ac cena neni lidova, tak entry level je opravdu spotrebak na urovni telefonu... vzdyt taky kdejakej telefon uz je drazsi nez zrcadlova... Driv byly obdobne fotaky vzhledem ke kupni sile 5x drazsi ale nekazili se, dneska jsou podstatne levnejsi ale min vydrzi..
Zdravim, s tou spotrebnou
Zdravim, s tou spotrebnou technikou uplne suhlasim.. Ja si ani len neviem predstavit, ze by som mal poslat P2, alebo F80 na nejaku opravu, rovno ho rozoberiem, zahodim a hotovo. Pripadne vymenim nejaky komponent zo shenzenu podla youtube sam, alebo nieco zaujimave pouzijem. Dalsi mam este v zaruke, coze to sa poslat da :) Odisiel mi objektiv, z toho pouzijem prednu cocku koli makru na inom a kupim novy FX.. Nebudem preplacat na starom objektive. Ludia pytali roky cestinu, maju ju.. Pytali video na dslr, maju ho. Akurat vsetko trva dlhsie, kedze Nikon posobi na trhu 7 miliard ludi a nie len 10 milionov. Keby neboli tak pohodlni, tak sa naucia 10 anglickych vyrazov v menu, 10 ikoniek a nazvov s softwari a maju svaty pokoj, dokonca by sa im este cokolvek lahsie hladalo aj na nete, kedze vacsina najditelnych dokumentov je v anglictine. Ale to ja ako ked si niekto mysli, ze je stredom vesmiru. Ano NPS sa riesi do 3 dni, zbytok je zarucny a pozarucny servis zodpovedajuci prijatym zakonom danej krajiny. Tiez ma stve, ze dostavam denne polovicu servisnych otazok ci staznosti, ked so servisom nemam nic spolocne, ale zakaznik je flustrovany. Sice mam jednoduchu zrkadlovku s objektivom a bleskom iba v hodnote asi 1000 euro, viem vsak, co od toho mozem ocakavat a viem, ze servis na ostrovoch funguje trocha inak.
Ono dneska telefon není už
Ono dneska telefon není už telefon,ale multifunkční komunikační zařízení.Proto ta cena.Nežijeme ve 20.století.Stejně tak jako třeba herní konzole už není jen na hraní her.A ikdyž třeba konzole nebo telefony stojí méně než třeba dražší kompakty,nedovedu si představit,že by tato zařízení po záruce měli kleknout,jako podřadný spotřebák.Jestli tohle berou i jiní zákazníci u kompaktů jako ty,tak se nedivím,že výrobci kvalitu foťáků mají na praku.
Co se týká Tvého příspěvku o tom,když lidé chtějí češtinu,proč tedy kupují Nikony,na to sis přece odpověděl sám.Také jsem koupil zrcadlovku Nikon D90 před dvěma roky.Také mně zarazila absence češtiny.Ale podle refencí,kvality těla (šum,dynamický rozsah,rychlost,atd.) oproti konkurenci,kvality objektivů (též oproti konkurenci) k poměru ceny padla volba na Nikon.Absence češtiny je podle mě věc,která nepotěší a některé lidi to může odradit.Mě naštěstí ne.Přirovnávat to ale ke klávesnici u pc se mi zdá trochu mimo mísu.Tady nejde o white balance,iso,atd.Ale o stovky dalších příkazů ukryté hluboko v menu.Jestli tohle je někde na klávesnici,tak já se toho ještě nevšiml.Ze svého přístroje chci vytěžit maximum a čeština rovnou v přístroji člověka určitě potěší,než koukat do návodu,zda jsem se náhodou nespletl.Jak říkám,mně to až tolik nevadí,ale některým lidem určitě ano a rozhodně bych se jim nevysmíval.Naštěstí teď už jsou všechny zrcadlovky Nikon v češtině,tak není co řešit.
Co se týká servisu Nikon,tak při koupi jsem neměl ani potuchy,že servis je špatný.Nevím to ani teď.Jen co čtu občas na diskuzích,tak jsou někteří uživatelé spokojeni a jiní ne.Přijde mně to podle diskuzí,že hlavně záleží na tom,kdo sedí na opravářské židli.Vím jen,že byla poruchová nějaká série Nikon D5000 a výrobce chybu prý uznal,takže se mi Nikon zdá fér,že se k tomu postavil čelem.
servis
Tak já se taky přidám se svou troškou do mlýna - mám v servisu již 3 měsíce D1x - vím, že už je to stará plečka, ale donedávna sloužila dobře. Teď si v Nikonu tak jako odpočívá a servis ji jaksi neřeší. Na mé argumenty, že na opravu - respektive diagnostiku mají měsíc, jak sami uvádí ve smlouvě, mi slečna recepční, či co to bylo, suše oznámila, že je to jen můj názor a že doba opravy (diagnostiky) je pouze orientační. Když tam muž před Vánocema volal a ptal se, jak to s opravou vypadá, bylo mu sděleno, že už jsme 2. v pořadí (neuvěřitelné!) a ten pán před námi na opravu tolik nespěchá (asi už umřel?), tak se prej máme častějc připomínat, aby na nás pan servisák nezapomněl a dostal se konečně k té diagnostice... no... uvažujeme o koupi nového foťáku, ale po zkušenosti s Nikonem nevím, jestli raději nevybrat jinou značku? :(
Servis Nikon
Podle mě by nemělo tolik záležet na tom za kolik máte techniku Nikon. Na kvalitní servis by měli mít nárok všichni! Je sice hezké,že NPS má lepší podmínky servisu než pro normální zákazníky. Ale troufnu si tvrdit,že když nějaký amatér si koupí cokoliv od Nikonu a pak se mu to nedejbože porouchá a půjde s tím do servisu a tam se dočká výše zmiňovaného přístupu tak si opdovězte na otázku co si bude tento amatér příště kupovat až dejme tomu aparát doslouží,nebo když bude chtít přejít o třídu výš? Troufnu si tvrdit,že přeskotačí ke konkurenci a to je to co by mělo Nikon hodně moc mrzet! Ale jak je vidět tak české zastoupení to evidentně nezajímá! Proto by to chtělo někoho požádat,kdo má trošku lepší kontakty s Nikonem ať je tímto pěkně potrápí aby se hnuly trošku ledy! Jinak bude stále dost naivních lidí,kteří jim naletí na skvělou reklamu! Podotýkám,že zatím nemám žádnou negativní zkušenost se servisem Nikonu. Jen tu vyjadřuji k tématu!
Servis
Rád bych se přidal k Vaší diskusi ohledně NIKON servisu. Bohužel mám obdobné zkušenosti s tímto autorizivaným servisem a je mi dnes líto, že jsem investoval nemalé finanční prostředky do této značky. Kvalitu značky nedělají jen samotné výrobky, ale i její servis. Když se podíváme do okolních států, je zřejmé, že si tam mnohem více váží svých zákazníků než u nás v ČR. Po mnoha zkušenostech dnes již není pro mně důležité jestli budu fotit na fotozařízení značky NIKON, nebo na CANON. Ale je pro mné důležité, abych mohl fotit vůbec.
Není to optimální
Servis Nikonu v ČR věru není optimální. Ani se nebudu rozepisovat s čím jsem si užíval já, ale to, co bych si přál ... je fungující Nikon servis alá servis firmy Dell (tedy alespoň mám pouze dobré zkušenosti). ... To bude asi težké, já vím ... Nikon v ČR mi přijde pouze coby jen takovej malej trpaslík, nic nemůžou, jen fňukat a posílat většinu oprav do německa, atd. ... Myslíte, že Canon je na tom u nás lépe? Pentax? ...
optimalni servis
rika se ze velmi dobry servis ma spolecnost olympus, ale vzhledem k tomu je jeji fotaky jsou spise omyl-pokus tak to nema pronekoho kdo to mysli s maloformatem vazne moc smysl...
To máš pravdu, částečně
No vidíš, Olympus bych vynechal a přitom jsem byl jeho šťastný uživatel, do doby, než jsem si naivně myslel, že když si koupím Nikon, Canon, prostě něco "echt", budu lepší fotograf ... nepovedlo se ;) ... Nemyslím, že jde o pokus-omyl ... popravdě, je snad jediná věc, kterou jsem své E-400 nemohl odpustit a to prťavoučký hledáček. ... a se servisem máš asi pravdu, pamatuji si jak jsem si chtěl vyčistit sám matnici ;) ... pokud bych na ni nesahal, bejvalo by to bylo lepší. Naštěstí mi ji Olympus servis vyměnil a bez placení ... byl jsem tenkrát šťastný jak blecha, ale třeba to byl jen ojedinělej případ ... chyba v matrixu ;)
omyl pokus
pokusem a omylem byl dle me prechodn na 3/4 format s pidicipem. Zamer byl celkem jasny udelat malej fotak s levnym cipem, nicmene vyvoj sel hodne rychle kupredu a dnes uz je levnej cip i pro APS-C format a tim padem neni olympus levnejsi nez jine znacky... objektivy take levnejsi nema a navic si timto krokem uzavrel cestu k dalsimu rozvoji, kdezto ostatni znacky tento rozvoj umoznuji... nicmene olympus zastupuje napr i hasselblad a tam neni duvod nekoupit :-)
NPS?
Trošku nechápu - píšete, že máte výbavu za 300.000, přitom vybavení uvedené v profilu tomu neodpovídá. Kdo má výbavu za tolik peněz, měl by být v NPS a nemohl by si takto stěžovat...
Výbava
Dobrej den Vám přeji,
máte sice pravdu, ale bohužel jen částečně. Jelikož kdyby jste znal podrobné podmínky členství NPS clubu NIKON, tak by jste věděl že této firmě nejde o to za kolik peněz máte její výbavu ale v podmínkách je přesně vyjmenováno jaké vybavení musíte mít. A mne bohužel schází druhé "profi" tělo. A po zkušenostech s touto firmou, kdy jsem měl objektiv u nich v opravě 9 měsíců již peníze a ne malé do dalšího těla fakt dávat nehodlám. Ale ve své podstatě Vám musím dát za pravdu že k profíkům se chovají o trošičku lépe ale když to převedu opět na prachy tak to co ti lidé jim dali za výbavu, tak to není také to co by mělo býti. Ale děkuji za příspěvek Fopa
musim suhlasit
tiez uz mam nemale peniaze (zatial asi 200 000) v nikon technike a mam len 1 telo a to jedine ma deli od splnnie podmienok NPS v CR, ale nastastie nemam tak daleko do viedne co je moujou odpovedou na to ci zverim svoju techniku ceskemu a teda zaroven slovenskemu tzv. autorizovanemu nikon servisu.. nemam o com rozmyslat. len je mi luto ze to u nas takto vyzera, je to skoda pre nas a hanba pre nasu krajinu. moje plany na najblizsie nakupy by asi mali byt zjavne investicia do druheho tela, ale nestane sa tak - nie je dovod. mam sice D300 a chcel by som aj FF, ale daleko dolezitejsie su pre mna skla co mi este chybaju aby som pokryl svoje potreby. na FF telo pride rad az po nich a pokial sa pristup a kvalita nasho autorizovaneho servisu nezmeni tak sa ani potom po nom ani neobzriem bez ohladu na NPS vyhody. tak ci tak si myslim ze ked nas bude tolko chodit do servisov v zahranici tak bude mat ten nas rychlo postarane o slavu aj mimo CR a SR aj keby sme ani nemukli.
tak podle mě cca 5 000kč za
tak podle mě cca 5 000kč za bazarový tělo zas takovej problém není, v porovnání s tím co získáte..
to je pekne, ale
to je pekne, ale mate skutocne dojem ze tieto pajchle su to co chceme? preco v anglicku staci jedno telo z takeho zoznamu a u nas treba 2? aky ma zmysel vyzadovat 2 tela ked sa to da takto obist? preco mam vyhadzovat 5000Kc do luftu ked ich mozem radsej pouzit do kupy lepsieho objektivu alebo filtru? nehnevajte sa, mate pravdu v tom ze to mozeme obchadzat, ale je to scestne. ja osobne to odmietam a hlasujem za napravu tohoto divneho pristupu.
Nikon UK nie je Nikon CR (NPU
Nikon UK nie je Nikon CR (NPU / NPS)
CR je samostatna s.r.o-cka, kde robia skoro vsetko na jednom mieste a maju nastavene svoje podmienky, od ktorych sa nasledne odvijaju dalsie sluzby.
Nikon UK a NikonBV NL su ostatnym nadradene a ponukaju daleko lepsie podmienky pre neporovnatelne vacsi trh. Jasne, ze je to mierne nespravodlive. Netreba vsak tiez zabudat, ze NPS karta je vydavana na 2 roky, kedy je potrebne ju obnovit. Na strankach najdete expiracne doby produktov moznych pre registraciu, cize napriklad D3 je mozne registrovat len do novembra 2012, nasledne upgradovat. Enjoy
NPS
jaky je problem v tom se s nekym domluvit a zaregistrovat techniku spolecne ? nerikejte ze se nenajde nekdo ochotny to udelat....
Re: NPS?
No, to není tak jednoduché. Bez ohledu na to co má za techniku v profilu, tak do NPS je možné se registrovat pouze v případě, že máte 2 (slovy dvě) těla a 3 (slovy tři) objektivy z následujícího seznamu:
http://www.nikon.cz/home/cs_CZ/local_content/broad/102/1.html
Takže můžu mít D3s, několik profi objektivů, cena může přesahovat 300.000,- Kč a stejně na NPS nedosáhnu. Kdyby podmínka byla jedno profi tělo, bylo by to mnohem dostupnější.
re NPS
vzhledem k tomu ze fotograf je povetsinou tvor spolecensky, nevidim sebemensi problem v tom aby se dva fotografova domluvili a svoji techniku registrovali v NPS na jedno jmeno... Dalsi variantou druheho profi tela je zakoupeni bazarova D100 za par korun... za konfort NPS to rozhodne stoji. Letos mi jsem rozmlatil D700, 70-200 a 24-70 a sluzbu NPS a pristup servisu si nemuzu vynachvalit...
Ta D100 vam uz moc nepomoze -
Ta D100 vam uz moc nepomoze - vid novy zoznam na http://www.nikon.cz/cs_CZ/local_content/NPS/nps_technika.page?lid=3&lids...
chcel som zmenu ;)
tot ju mam! ze by citali nasu diskusiu? ;)
NPS
rek bych ze ctenim diskuze to nebude, spise sjednocenim podminek NPS v ramci sveta, prisel mi mejl, ze mi budou menit ceskou kartu za mezinarodni, abych mohl naroky NPS uplatnovat kdekoliv... Resenim je porad domluva dvou lidi......
PS: to vyskrtavani je celkem jasny, nevim jak by nikon mohl garantovat opravy treba D1 nebo D100 do 3 dnu kdyz uz na to nebudou nahradni dily a co by za tyhle fotaky zakaznikum pujcoval...
NPS
Nevím, jak by opravoval, alu půjčoval by nynější lepší typy, to je snad to nejjednodušší řešení. Taky platí zákon, že výrobce musí určitou dobu po ukončení výroby poskytovat nádradní díly. Po skončení této doby by bylo rozumné tyto typy z NPS vyřadit - nevím, jestli to zrovna platí nebo neplatí pro věci vyřazené z NPS seznamu.
To znie logicky, ale
To znie logicky, ale ak chcu zjednotit podmienky clenstva NPS tak preco len niektore cim je zoznam techniky a nie aj pocty tiel a objektivov rovnako ako vyzadovanie alebo nevyzadovanie aktivnej profesionalnej cinnosti fotografa vid podmienky v usa vs. uk vs. cr/sr? Mne to neznie moc jednotne ak je niekde treba 2 tela a 3 objektivy kde je nizsia zivotna uroven a ohodnotenie ludskej prace (cr/sr) vs. 1 telo a 1 dalsia vec zo zoznamu kde su na tom ludia kusok lepsie aspon podla toho co poznam od zopar ludi co tam ziju (uk) vs. v usa vyzadovany full time job + existujuceho clena NPS ktory Vas to potvrdi + 2 tela a 3 objektivy, kde su ale za takmer polovicu ceny. Neznie to zaujimavo? Bohuzial ja to stale nejak nechapem.
A dalsia vec co nechapem je preco ma pravo na poriadny servis len registrovany NPS ak sa najvacsim dielom na vynosoch Nikonu podiela prave neprofesionalna sfera obrovskeho mnozstva tych lacnejsich hraciek. Nemam nic proti opravnenej hrdosti Nikonu, ale vazit si len profesionalnych klientov je strategicka chyba. Ked sledujem inovacie kompaktov Nikonu projektormi a najnovsie zda sa smer k zapracovaniu emailovej komunikacie do Coolpixov tak sa zda ze Nikon tuto sferu vobec nepodcenuje, ale co Cesky a Slovensky Nikon ak je poriadny servis len pre NPS? Tym nemyslim garantovanie 3 dni alebo nahradnej techniky kym je v servise, ale vobec rozumne riesenie problemu zakaznika.
Pochopil som ze tuto pokrivenost mozeme obchadzat a nemam nijaky problem ju skutocne takto obist, ale preco je problem ju zrusit je mi zahadou. Zjavne som velmi neprakticky clovek.
Ivane
jste prémiový člen. To je asi něco jako NPS či VIP. Nikon klub se chová úplně stejně jako Nikon - všichni jsme si rovni, jen někteří jsou si rovnější.